Wie maakt het mooiste boek van 2009?

Open je eigen boek is een wedstrijd waarbij je je eigen boek moet maken. Het gaat hier om kinderboeken. De hoofdprijs is uitgave van het boek, en de winnaar krijgt 50 exemplaren. Tweede prijs 1000 euro, derde prijs 500 euro.

Bibliotheken en Open je eigen boek

  • Deze wedstrijd is ontwikkeld in samenwerking met bibliotheken
  • Er wordt gelet op verhaal, vormgeving en eventueel samenwerking
  • Sluiting inschrijvingsperiode: 1 mei 2009
  • Uiterste inleverdatum manuscripten: 30 juni 2009

Open Je Eigen Boek

Iedereen mag aan deze wedstrijd meedoen, jong en oud, professioneel of beginnende schrijvers en illustratoren. De boeken die voorheen gewonnen hebben waren meestal in samenwerking met anderen gemaakt. Dus bijvoorbeeld een moeder en een zoon of andere combinaties. Het blijft mij onduidelijk welke uitgever het boek uitgeeft. Er staat alleen dat het boek gedrukt wordt, wat een ruim begrip is. Ik ben gaan zoeken en kwam er niet uit. De voorbeelden van de boeken die zijn uitgegeven, zien eruit als dummy's die in drukwerk zijn omgezet. Het is alsof het de bedoeling is dat je het boek helemaal in elkaar plakt zoals jet het hebben wilt en dat men uit de reeds vormgegeven boeken plus het verhaal, een keus maakt. Daarvan wordt dan het winnende boek gekozen. Ik hoop dat dit klopt, dat zou een erg leuk idee zijn.

Wie meer weet mag het zeggen. In elk geval leek het me leuk om jullie attent te maken op deze wedstrijd.

email info: ln.eigamed|ofni#ln.eigamed|ofni