Werkt uw schildklier te traag?

Schildklier te traag? Wat zijn de verschijnselen?

Een traag werkende schildklier heeft nogal wat vervelende bijverschijnselen. Er kan een toename van gewicht optreden en afvallen gaat moeilijk of lukt helemaal niet. Een langzaam werkende schildklier veroorzaakt meestal de volgende klachten: moe, sloom, duizelig, koud hebben, obstipatie… Het duurt vaak even voordat het ontdekt wordt omdat de klachten meestal langzaam toenemen.

Een ander woord (wat door artsen gebruikt wordt) voor een traag werkende schildklier is hypothyroïdie. Niet zelden is een te traag werkende schildklier een gevolg van tekorten in het lichaam. Bijvoorbeeld tekorten aan jodium of tekort aan voedsel in het algemeen. Vroeger kwam het veelvuldig voor dat mensen leden aan struma (een krop in de keel en bolle ogen). Sinds er door meer voedingsmiddelen Jodium gedaan wordt is dit probleem aanzienlijk verminderd.

Schildklier klachten

Als een schildklier te langzaam werkt kan een patiënt allerlei klachten krijgen. Van vermoeidheid tot depressiviteit, hoge bloeddruk, koud hebben, zwaarder worden, trage hartslag en veel meer…

Schildklier medicijnen

Als een schildklier te langzaam of helemaal niet meer werkt zijn er speciale medicijnen om een patiënt te helpen. Het blijft echter wel een vervelende aandoening want van een schildklier die niet goed werkt kunnen patiënten veel last hebben. De medicijnen kunnen ook bijwerkingen hebben.