Rise of Madonna

Madonna de ‘queen of pop,’ is en blijft super populair in de muziekwereld. Ze heeft meerdere hits waaronder: Like a virgin, Hung up, Lika a prayer en nog vele andere. Madonna wordt ook wel de ‘almaar transformerende Queen of pop’ genoemd vanwege de verschillende ‘looks’ en soorten liedjes die ze heeft gezongen. Inmiddels is Madonna alweer bijna 50, ziet er fantastisch uit, en ze is nog steeds dagelijks bezig met het maken van nieuwe nummers.

Jeugd
Madonna groeide op in Rochester Hills en Pontiac, beiden in de staat Michigan. Madonna’s volledige naam is: Madonna Louise Veronica Ciccone Ritchie. Haar naam Veronica verkreeg ze toen ze bij een communie aansloot. Madonna verloor op vroegtijdige leeftijd haar moeder die niet ouder is geworden dan 30. Haar moeder was van Frans Canadese afkomst en haar vader van Italiaanse.

Op school deed Madonna erg actief mee aan creatieve activiteiten. Naast les op school volgde Madonna nog piano en balletlessen. Na haar middelbare school kreeg ze een studiebeurs aangeboden op de Universiteit van Michigan. Na 2 jaar Universiteit vertrekt Madonna in 1976 naar Times square in hartje New York. Daar probeert ze aan haar geld te komen door te poseren voor kunststudenten. Ook zingt ze in die periode verschillende bandjes zoals Emmy and the Emmy’s. Ze werkte ook nog een tijdje als verkoopster bij Dunkin’ Donuts. Ze heeft gewerkt als achtergrond zangeres bij Patrick Hernandez die een hit had met Born To be Alive.

Eerste platencontract van Madonna
Madonna kreeg haar eerst platencontract in 1982 via Seymour Stein, die platenbaas was van Sire Records. Ain’t no big deal, de song waardoor ze ontdekt was, verscheen op de B kant vaan haar eerste single Papa don’t preach.

In het jaar 1984 bracht Madonna het album like a prayer uit, wat geproduceerd werd door Nile Rodgers, die bekend is van Chic. Het album werd erg goed ontvangen bij een groot publiek. Van dit album komen vier hits: Like a prayer, Angel, Dress you up en Material girl.

Het nieuwe imago van Madonna
Na een periode van rust keerde Madonna terug met een verassend nieuw album en nieuwe look: kort blond haar en ook alle lingerie en armbandjes zijn verdwenen. Dit nieuwe Imago hebben we al eerder gezien in haar clip van Papa don’t peach.

Dit alles was bedoelt voor haar album: ‘True blue’ die werdt opgedragen aan The coolest guy in the universe: echtgenoot Sean Penn. Op dit album staan de hits: open your heart, True blue, Live to Tell, La isle Bonita en Papa don’t preach.

Madonna vandaag de dag
Naast Madonna’s succesvolle carrière in de muziek, is zij ook auteur. Ze schreef verschillende kinderboeken in een sprookjesachtig genre. Inmiddels heeft ze ook al 2 kindertjes en is ze gescheiden van haar ex-an Guy richie