Q Music Wat Is Het Goede Geluid?

Hoe kom je er achter wat het juiste geluid van Q-Music is? Wekelijks luisteren duizenden luisteraars naar het populaire programma RAAD HET GELUID van Q-Music, waarmee je in een klap rijk kunt worden. De pot is op dit moment (03-12-2008) 54.000 euro. Het enige wat je hoeft te doen is te raden welk geluidje ze laten horen. Het geluid krijg je maar kort te beluisteren, en ieder uur kan je er opnieuw naar luisteren. Het geluid wordt tussen de 10 en 12 keer per dag uitgezonden.

Luister hier naar het geluid van Q-Music (oktober gestart)- waarde: meer dan 50.000 euro

Hoe weet je welk geluid Q-Music laat horen?

Q-Music neemt het geluid zelf op en houdt natuurlijk goed geheim wat het is. Het startbedrag wat je kunt winnen is 'maar' 2500,— euro, maar ieder uur wordt het geluid gedraaid en elke keer als iemand het fout raakt komt er 100 euro in de pot. Het maximum wat er geworden kan worden is een ton. Honderdduizend euro dus. Op het moment staat het nieuwe geluid dus al op ruim 50.000 euro. Het vorige geluid leverde een luisteraar meer dan 21.000 euro op. Soms geeft Marco Borsato voor Q-Music tips om het geluid te raden, maar die geven ze alleen op de radio en worden niet herhaald. Ik heb ze verzamelt en zal ze hier plaatsen:

  • Tip 1: “Haal eruit wat er in zit.”
  • Tip 2: “Geduld is een schone zaak.”
  • Tip 3: “Krijg het heen en weer.”

Tips om het geluid van Q-Music te herkennen:

  1. Neem het geluid op zodat je het vaker kunt beluisteren
  2. Luister met je ogen dicht en probeer beelden bij het geluid voor te stellen die er bij zouden kunnen passen
  3. Vraag aan anderen wat het geluid volgens hen is
  4. Op de website van Q-Music kun je lezen wat het geluid in elk geval niet is (fout geraden antwoorden van mensen die mee gedaan hebben)
  5. Het geluid is meestal iets heel gewoons, zoals het opendraaien van dopjes of het sluiten van een kartonnen doosje broodbeleg. Zoek het dus in gewone dingen.
  6. Hou er rekening mee dat het geluid mogelijk harder klinkt dan in werkelijkheid
  7. Als je denkt dat je het weet, probeer het dan na te bootsen om te kijken of het klopt
  8. Je kunt alleen meedoen door je naam per een SMS te sturen naar 9596 (40 ct/pob) - Dan bestaat de kans dat je wordt teruggebeld.

Schrijfopdracht 1, Lobke