P!nk, zangeres

Pink (zangeres Alecia Beth Moore) werd geboren op 8 september 1979. Ze is een opvallende zangeres die de controverse niet schuwt. Ze werd wereldberoemd met nummers als Stupid Girls, waarin ze jonge vrouwen laat zien hoe dom ze zich eigenlijk gedragen in bepaalde (pop)culturen, en Dear Mister president, een regelrechte aanklacht tegen president Bush. De zangeres noemt zichzelf feministe. Ze komt op voor de rechten van zwakkeren en dieren. Naarmate ze als zangeres meer tot bloei is gekomen heeft ze het genre van de rap los gelaten en legde ze zich met zeer veel succes toe op rockmuziek. Gedurende haar schooltijd bloosde ze vaak waar ze de nickname Pink aan overhield. Die bijnaam werd later haar artiestennaam. In haar jeugd had ze last van astma en om dat onder controle te krijgen ging ze op voetbal, zangles en ballet. In feite is haar zangcarrière daarmee begonnen. In het jaar 2000 werd ze beroemd met het nummer There You Go en de album Can’t Take Me Home. Vanaf dat moment is het succes gebleven.
In 2006 trouwde Alecia met Carey hart, een motorcrosser. Helaas hield het huwelijk slechts enkele jaren stand. Ze scheidden in 2008. P!nk heeft inmiddels vele awards gewonnen en behoort tot de top van de rocksterren van dit moment.

P!nk met het wereldberoemde nummer Dear Mister President.

.
Anna Appels, non-fictie schrijfopdracht/recensie.