Non-Fictie: Eerste Gouden Kooi Koppel alweer uit elkaar

Het koppel Amanda en Brian, uit de omstreden reality soap De Gouden Kooi van John de Mol is vier maanden na de afloop van het programma alweer uit elkaar. In eerste instantie lieten Amanda en Brian nog weten dat zij als vrienden uit elkaar waren gegaan maar de kaarten lagen anders sinds bekend werd dat Brian weer terug is naar zijn ex-vriendin Tamara.

Amanda geeft toe dat Brian haar mishandelde
Amanda lijkt het beu te zijn om nu nog langer te zwijgen. Ze heeft besloten om haar mond niet langer dicht te houden over Brian's ware karakter. Daarom doet ze een boekje open over de mishandelingen die haar ten deel vielen binnen en buiten De Gouden Kooi, omdat Brain zijn handen niet thuis kon houden. Brian heeft een kort lontje en er is maar weinig nodig om hem in woede te doen ontsteken. Gedurende de uitzendingen van De Gouden Kooi bleek dat het op de streams vaak live te zien was hoe hij in blinde woede ontstak en zo hysterisch tekeer ging dat kijkers zich afvroegen wat de man mankeerde. Omdat De Gouden Kooi een mix was tussen reality en fictie, was het niet altijd even gemakkelijk om te bepalen welke ontwikkelingen vanuit de regie aan de deelnemers werden opgelegd. De agressie van Brian was echter beangstigend echt. Nu komt Amanda dus naar buiten met het ‘ware’ verhaal over Brian. Ze beweert dat Brian haar keel heeft dichtgeknepen, haar geprobeerd heeft te verstikken, dat hij haar bedreigde en dat hij haar meermalen heeft geslagen. Ze heeft aangifte van mishandeling bij de politie gedaan. Ook in de tijd dat ze met Brian in De Gouden Kooi woonde, sloeg Brian haar al, maar ze dacht toen nog dat het over zou gaan als ze de kooi eenmaal verlaten zouden hebben en samen zouden wonen. Niets bleek minder waar volgens Amanda. Toen het stel eenmaal samen in Almere woonde bleek Brian zonder het stresserende toeziend oog van camera’s juist nog agressiever te zijn dan ze ooit had kunnen denken. Daarom was een leven met hem niet meer uit te houden en verbrak ze de relatie, aldus Amanda.

Brian weet van niets
Brian reageert er verontwaardigd op. Hij vertelt een heel ander verhaal. Volgens hem is Amanda gewoon jaloers omdat hij weer bij zijn ex terug is en daarom neemt Amanda volgens hem op deze manier wraak op hem. Het valt hem tegen dat Amanda nu haar dreigementen waar gaat maken. Hij geeft toe dat hij inderdaad ontploft als hij kwaad is, maar hij zegt dat hij Amanda nooit een vlieg kwaad heeft gedaan omdat hij alleen deuren kapot slaat. Ligt de waarheid ergens in het midden of zal de rechter straks beslissen dat Brian schuldig is aan mishandeling? De tijd zal het leren.

De Gouden Kooi **bracht verschillende koppels voort. **Huub en Claire die gedurende de serie trouwden, zijn tot op heden nog bij elkaar. Ook Dennis en Nadia zijn nog bij elkaar en hebben samen een kind. Nadia raakte zwanger van Dennis gedurende haar verblijf in De Gouden Kooi.

Andreas Blender

Bronnen: Spitsnieuws
Telegraaf/prive/Vanessa Bontje