My Story 8

Hallo allemaal,
Ik ben boos en verdrietig. Het ging helemaal mis vandaag. Tijdens de wisseling van lesuur stond ik naast Timo in de hal het rooster te bestuderen. Hij was aan het gein schoppen met twee van zijn vrienden. Ik weet helemaal niet waarover het ging, maar opeens keek Timo mij aan en zei plompverloren: ‘Jij hebt toch geen vader?’
Ik werd op slag bloedheet. Alles jeukte. Ik werd vuurrood van kwaadheid en terwijl die stomme klojo’s naast hem braaf hinnikten omdat ze dit o zo grappig vonden, haalde ik uit en sloeg mijn vuist midden in zijn tronie.
Baf!
Het kraakte nog net niet. Mijn vuist deed zeer. Timo’s handen vlogen naar zijn gezicht, hij klapte dubbel en kreunde. Z’n vriendjes deden: ooohhhh en aaahhhh en ik siste: ‘Vuile leugenaar!’
En toen kwam er een leraar aan. Ondertussen stond de halve school om ons heen.
‘Ruzie… ruzie…’ hoorde ik hier en daar scanderen terwijl ik op de knokkels van mijn vuist zoog. Ik had hem echt flink geraakt: ik geen vader! Hoe durfde hij!
‘Komen jullie maar even mee,’ gebood de leerkracht.
Tussen al die nieuwsgierige gezichten door werden we afgevoerd. Het enige wat ik denken kon was dat ik die sukkel nog harder op z’n bek had moeten rammen.