Model worden?

Model worden? Ik heb een fotoshoot laten maken bij Fotoshoot.nl omdat ze als heel goed bekend staan. Ze werken voor verschillende tv programma’s, hebben prijzen gewonnen omdat hun fotoshoots zo populair zijn, en ik wilde gewoon iets goed voor mijn geld. Daar heb ik geen spijt van. Ik koos de meest uitgebreide fotoshoot, waarbij ik tweemaal andere make-up kreeg, tweemaal haarstyling, vier verschillende kledingsetjes en verschillende achtergronden, hairblow shoot, en er waren verschillende sets. Mijn ervaring? Zeer goed!

’s Morgens kwam ik aan bij de studio van Fotoshoot.nl in Amsterdam. Ik werd heel hartelijk ontvangen in de sfeervolle studio. Om me heen liepen fotografen met gigantische camera’s, met van die giga telelenzen. Nou ja, dan kan ik alvast wennen aan de camera, dacht ik bij mezelf. Ik kreeg iets te drinken en vervolgens kreeg ik een eigen kleedkamer, waar ik kleding voor de verschillende shoots kon uithangen, spullen neerleggen, en ik kon mijn schoenen (en met name ook) allerlei accessoires uitstallen. Ik had namelijk op advies van de studio ook een paar ceintuurs en hoedjes en sieraden meegenomen.

Visagie

Na de kennismaking met fotografen en assistentes, nam de visagiste me mee naar de make-up tafel. Dat was een paradijs voor meiden die van make-up houden. De visagiste leek trouwens zelf ook wel een fotomodel. Ze had een heel mooi gezicht en ze was ook supermooi opgemaakt natuurlijk. Ik vond dat we wel een klik hadden want we begonnen meteen gezellig te praten over van alles, terwijl ze me heel mooi opmaakte. Ik mocht zelf ook meedenken over de make-up, zodat ik op mijn gezicht kreeg wat ik zelf ook mooi vond. Daarna werd mijn haar geborsteld, gekruld, in model gebracht. Even later was ik klaar voor de eerste fotoshoot. Deze werd genomen in een trappenhuis vol ramen en het had een apart sfeertje door invallend licht. De fotograaf was heel vriendelijk en gaf me hele goede aanwijzingen over hoe je poseren moet. Het duurde niet lang of ik vond het niet eng meer en ik vond het enorm leuk om poses aan te nemen, te glimlachen, ondeugend te kijken of handkussen te geven.

Mijn fotoshoot bij Fotoshoot.nl

Tweede shoot, op de sofa

Bij fotoshoot.nl hebben ze verschillende sets waar je binnen kunt lopen om op de foto te gaan. Ik kleedde me om in een chic jurkje want de tweede shoot werd genomen op een klassieke sofa. Ik mocht liggen, enigszins verleidelijk, of een beetje brutaal. De fotograaf gaf me heel goede aanwijzingen waardoor de foto’s heel mooi geworden zijn. Ik vind dat je bij fotoshoot.nl niet alleen prachtige foto’s krijgt, maar ook een korte cursus poseren voor de camera.

Veelzijdige foto's

Na de sofa shoot mocht ik me weer omkleden, ook kreeg ik nieuwe make-up en een andere haarstijl. Mijn haar werd nu gedeeltelijk opgestoken waardoor ik wat ouder leek. De foto’s in een kakikleurige jurkje zijn weer heel anders van sfeer dan de foto’s op de sofa. Ik denk dat een goede fotograaf van elke shoot weer iets nieuws weet te maken. Bij fotoshoot.nl halen ze meer kanten van het karakter uit het model naar boven. Dit komt op de foto’s tot uitdrukking.

Verschillende fotografen

Na de derde shoot trok ik een pastelkleurig roze jurkje aan. Er werd van fotograaf gewisseld. Ook deze fotograaf gaf me heel goede aanwijzingen. Deze serie foto’s is een beetje dromerig geworden, en weer heel anders. Zo zie ik zelf dat ik op meer manieren op de foto kan staan, dat je niet altijd hetzelfde gezicht hoeft te hebben en dat het ook aan de fotograaf ligt hoe je erop komt te staan. De fotografen bij fotoshoot.nl hebben voor tv en bekende Nederlanders gewerkt, en doen dat nog steeds regelmatig. Dan weet je dat je met ervaren mensen te maken hebt.

Hairblow shoot

Er werden ook nog foto's op het dak van de studio genomen, en foto’s binnen met een hairblow effect. Op de foto gaan bij Fotoshoot.nl is echt wel een beleving. Alle fotografen waren betrokken en ik merkte dat ze ook aandacht hebben voor modellen. Dat laatste vind ik ook erg belangrijk. Want voor de fotografen is het misschien routine om dagelijks shoots te maken, maar voor iemand die een fotoshoot laat maken is het een bijzondere dag waar je later ook goede herinneringen aan wilt overhouden. Dat is zeker gelukt. Alles bij elkaar heb ik een enorm leuke middag gehad, en de foto’s? Daar ben ik erg blij mee.

Mensenplaats.nl

Aan het eind van de shoot kreeg ik van een van de fotografen een ‘Je bent gescout’ kaartje, waarmee ik me kon inschrijven bij het castingbureau van fotoshoot.nl, te vinden op Mensenplaats.nl

Inschrijving modellenbureaus

Met de foto’s van de fotoshoot heb ik me ook kunnen inschrijven bij een ander castingbureau en modellenbureau. Ze namen me aan op basis van de kwaliteit van de foto’s. Daarom kan ik iedereen aanraden om een fotoshoot te laten maken bij fotoshoot.nl. Je zal er geen spijt van krijgen! Denk goed na voordat je een fotoshoot laat maken. Er zijn heel veel fotografen die fotoshoots aanbieden maar er zijn niet zo heel veel echt heel goede fotografen. Fotograaf is een vrij beroep. Iedereen kan dus fotoshoots aanbieden. Kies daarom voor professionele fotografen, creatieve mensen die zichzelf bewezen hebben in hun vak. Fotoshoot.nl heeft prijzen gewonnen, werkt voor tv en ze werken ook in opdracht voor reclame.