luchtgezicht
296916365_6_sAPB.jpeg

acryl op papier 60x50

Van dit soort schilderingen heb ik ook een hele serie gemaakt en noem ze luchtgezichten. Ik ben zelf ook een wolkenkijker, ik hou er van om zomaar in alle stilte naar de lucht en wolken te kijken. Soms zie ik dan hele taferelen voor mijn ogen afspelen.

Als ik dit soort schilderingen maak gaat het er wel ruig aan toe, echt met veel energie de verf op het papier knallen. Ik voelde me dan ook heel prettig en vrij als ik dit soort werk maakte. In mijn omgeving wordt dit niet echt gewaardeerd, maar ikzelf voel me aangesproken door de uitspraak over moderne kunst, dat dat een allerindividueelste expressie is van de allerindividueelste emotie. Ik kan ook genieten van ambachtelijke kunst, om bijvoorbeeld eens Henk Helmantel te noemen, daar kan ik ook van genieten. Maar ook dus van moderne kunst, behalve als het sterk erotisch getint is of blasfemisch, daar houd ik niet zo van. Ik vind dat erotische en/of sexuele dingen intieme dingen zijn die je niet openbaar maakt. Dat is natuurlijk wel een hopeloos ouderwets idee, maar zo kijk ik er tegen aan.

pieter c