Lizzie's Verhaal 78

Ik staarde Piet aan en voelde een blos op mijn kaken branden. Zie je nou wel! Daar kwam het. Nu ging hij me vertellen wat ik al lang wist. Was hier maar een afgrond dan zou ik zonder bezwaar naar beneden springen: ik wilde hier niet zijn.
‘Wat?’ vroeg ik.
Piet lachte geheimzinnig en keek naar de grote plant die het goed deed in de keulse pot. Ik moest vooral de stand van het water in de gaten houden en alleen bijvullen als het ding onder het minimum stond.
‘Ik werk niet meer bij de Hema.’
‘Ach!’ Er viel een pak van mijn hart. Hij ging me geen vertrouwelijke bekentenis doen. Het ging helemaal niet over dat stomme mens dat bij financial control werkte. ‘Waar werk je nu?’
‘Ik zag een advertentie van Blokker en heb gesolliciteerd. Ik word hoofd van het magazijn.’ Hij keek me enthousiast aan.
Nu moest ik opstaan, hem omhelzen en zoenen op beide wangen. Hier was mijn kans om hem te laten merken dat ik er was, misschien werd hij dan wel verliefd op me, we konden het zo op de vloer doen. Maar onzichtbaar zat financial control tussen ons. Ik kwam in beweging, stond op en bewoog als een mechanische pop. Ik legde mijn armen op zijn schouders, kuste hem op zijn wangen, rook weer die heerlijke aftershave, kreeg een heel raar weemoedig gevoel in mijn buik en wist dat dit moment zich eeuwig in mijn herinnering zou herhalen.
‘Ik voel me geweldig,’ zei Piet.
Ik toverde al mijn enthousiasme te voorschijn. ‘Hartstikke leuk voor je!’

Wordt vervolgd

Cor Snijders