Lizzie's Verhaal 2

Bij de Hema werkt ook Piet. Een rustige, bedachtzame jongeman die in het magazijn werkt, veel bestellingen wegbrengt met de auto en in de pauze een sjekkie rookt op de binnenplaats en mij altijd treft in de kantine waar we vaak samen pauze hebben.
Piet ziet wat in mij. Ik nog niet in hem, maar ik vind hem reuze aardig. Ik val sowieso op mensen die aandacht voor mij hebben. Dat gaat vanzelf. En nu probeer ik uit alle macht Piet net zo aardig te vinden als hij mij. Maar veel verder dan 'Dag Piet,’ of ‘Goeie morgen Piet,’ of de gebruikelijke inhoudsloze praatjes over het weer, voetbal of een soap op tv, komen we niet.
En nu heeft Piet me uitgenodigd op zijn verjaardag. Ja echt! Ik werd knalrood. Dat snappen jullie wel. Piet wordt al zesentwintig, dat is in mijn ogen al mega-oud al schelen we echt niet zo veel. Eerst wilde ik weigeren. Maar hij is zo vreselijk aardig en toch ook verlegen, dat toen ik nee wilde zeggen, ik dat niet kon. Ik zei: ‘Natuurlijk kom ik op je verjaardag!’ En toen zat ik er aan vast. En ik ben helemaal niet verliefd of zo. Ik zit er wel mee.

Een nieuwe roman van Cor Snijders: Vox
Mysterieus, ontroerend maar vooral spannend!
Raadselachtige Vox die wist waar zijn vrouw was?
Harmjan geloofde er niets van, maar er bleef die knagende twijfel.