Kredietcrisis valt wel mee

Kredietcrisis

Wat houdt ons vandaag de dag bezig?
De kredietcrisis?
Of we morgen nog werk hebben?
Of onze relatie nog stand houdt?
Of…

Ben je besotemieterd. Helemaal niet.
Als je geen directeur bent, geen manager, geen… weetikveel, dan houdt ons maar een ding bezig: wanneer is het vijf uur? Wat eten we vanavond? Wat is er op tv?

En als je dan thuis bent, gegeten hebt en er blijkt niets op de buis te zijn, grijp je de krant, of je gaat tafeltennissen met je zoon of…

En dan komt het journaal, je luistert met een half oor naar Philip of Sacha of je kijkt helemaal geen journaal maar naar Goede Tijden of…

Als dat allemaal is afgelopen en het blijkt dat de rest wat komt ook al net zo waardeloos is, dan… Dan ja, pak je dat boek dat je wilde lezen, maar na drie pagina’s val je in slaap en dan gaat de telefoon.

Het is een collega van je, helemaal in tranen, want ze heeft een brief gehad dat ze niet meer hoeft terug te komen vanwege de bezuiniging. En net als je even je gemoed gelucht hebt, wordt er aan je schouder gerammeld en je zoon en vrouw vragen verontrust wat er aan de hand is. Nou, gewoon een boze droom.

Je drinkt een pilsje, kijkt de reclamefolders door, belt een vriend, kijkt nog een keer naar de tv die doelloos aanstaat en dan verrek je van de slaap.

Kredietcisis, werk, relatie?
Kom nou, niks aan de hand. Allemaal zwaar overdreven. Morgen gewoon weer naar je werk.