Joran van der Sloot verdwenen

Joran van der Sloot heeft blijkbaar snel zijn biezen gepakt nu het bekend is geworden dat Peter R. de Vries hem opnieuw met een verborgen camera te slim af is geweest. Van der Sloot werd deze keer op de film vastgelegd terwijl hij plannen maakt om zich door middel van mensenhandel te verrijken.

Joran van der Sloot verscheen ’s avond nog op een feest in Bankok maar keerde daarna niet terug naar het buitenverblijf in de stad waar hij vertoefde. De Thaise autoriteiten zijn mensenhandelaars meer dan beu en justitie te Thailand toont interesse in de filmbeelden van De Vries.

Verborgen camera

Peter R. de Vries wist Van der Sloot eerder met een verborgen camera vast te leggen terwijl hij loslippig was geworden tegenover zijn zogenaamde vriend Patrick van Eem, over het in 2005 op Aruba verdwenen meisje Natalee Holloway. Natalee is het laatste gezien met Joran van der Sloot. Hij verklaarde tijdens verhoren dat hij haar in haar eentje achter gelaten had op het strand van Aruba. Maar tegenover Patrick van Eem (die zelf contact met Peter R. de Vries had opgenomen met het plan om om door middel van een undercover operatie meer over de de verdwijning van Natalee Holloway te weten te komen) verklaarde Joran dat het meisje in zee gedumpt was door een ouder persoon. Hoewel Van der Sloot gedurende verschillende autoritjes een bijna volledige bekentenis van zijn betrokkenheid aflegde, zijn er na grondig onderzoek onvoldoende bewijzen gevonden om Van der Sloot daadwerkelijk te veroordelen voor de verdwijning en de dood van het meisje. Er is geen lichaam gevonden.
‘De zee is groot, hè?’ zei Joran eerder al tegen Patrick van Eem.

Wetenschappers geloven niet dat Van der Sloot loog tegen Van Eem

Van der Sloot verklaarde al snel na de uitzending van Peter R. de Vries, dat hij alles maar verzonnen had. Op verzoek van Peter R. de Vries hebben vier gerenommeerde wetenschappers, waaronder hoogleraar rechtspsychologie Harald Merkelbach, echter hun mening gegeven over de geloofwaardigheid van de verklaringen van Van der Sloot tegenover Patrick van Eem. De wetenschappers zijn van mening dat Van der Sloot de waarheid sprak tijdens de autoritten met Patrick van der Eem. Ook hoogleraar forensische psychologie Corine de Ruiter twijfelt niet aan de verklaringen van Van der Sloot. ‘Het verhaal komt niet ingestudeerd over,’ verklaarde zij.

Wat heeft de vader van Joran van der Sloot met de verdwijning van Natalee te maken?

Een vriendin (Celes) van Joran verklaarde volgens de Volkskrant onlangs dat Joran van der Sloot aan haar verteld heeft dat de vader van Joran van der Sloot (Paul van der Sloot), die nota bene zelf advocaat is, meer van de zaak afwist en dat er maar een iemand was die precies wist wat er gebeurd was. Ook verklaarde deze vriendin dat Van der Sloot op advies van zijn vader loog en dingen verdraaide en dat hij gespeculeerd had over het laten verdwijnen van een lijk.

Joran van der Sloot, vermist?

Nadat het nieuws bekend werd dat Peter R. de Vries Van der Sloot opnieuw met een undercoveroperatie te slim af is geweest, is Joran van der Sloot vermoedelijk vertrokken naar het eiland Koh Samui. Een Nederlandse getuige verklaart hem vrijdagavond te hebben gezien toen hij een vlucht naar het eiland boekte.

Meester Bert de Rooij, de advocaat van Joran van der Sloot, liet weten dat Joran moeilijk te bereiken is en dat hij nog niet weet of Van der Sloot in Thailand moet blijven omdat het gevangenisleven daar zwaar is, ook als men er ‘slechts’ in voorarrest komt te zitten.

Volgens de Telegraaf is Joran van der Sloot al een tijdje onder behandeling van een psychiater wegens gedrags- en psychiatrische problemen.

King of the Ocean

Joran van der Sloot noemt zichzelf King Of The Ocean.

Lul_gr.jpg

Op deze foto ziet u Van der Sloot ‘feesten’ op het eiland Ko Samet.

Ondanks dat deze zogenaamde 'king of the ocean' zich superieur lijkt te wanen aan justitie, ziet het er naar uit dat het net van Peter R. de Vries zich voorlopig steeds nauwer rondom zijn lichaam sluit. The KIng Of The Ocean wordt langzaam maar zeker, gevangen. De tijd zal leren hoeveel vissen er door De Vries gevangen zullen worden. De zoon, of mogelijk misschien zelfs de vader en de zoon?

Bronnen: elsevier.nl, volkskrant, telegraaf, spitsnieuws