De G1 Android is een soort mobiel huisdier

Eindelijk is het dan zover. De G1 Android is te verkrijgen in Nederland. De G1, oftewel de Google 1, is de eerste (mobiele) telefoon die gebaseerd is op het mobiele besturingssysteem Android, van Google’s mobiele OS. Wat is een Android toestel? Het is een soort mobiel huisdier.

Sinds eind oktober is deze telefoon al in de verenigde Staten te koop, en ondanks de economische crisis, toch ook daar een hit geloof ik. Android toestellen zijn nieuw en HTC is de eerste die er mee op de markt komt. Andere fabrikanten, zoals Samsung, LG, Motorola en Sony Ericsson werken ook aan de productie van een Android. De G1 is een smartphone. Een watte?

Bij T-mobile is de G1 Android te bestellen. In de voorverkoop werden er reeds duizenden besteld. T-mobile verwacht dat er binnen een paar maanden alweer nieuwe android mobieltjes op de markt zullen komen, met een sterkere accu en nog meer mogelijkheden. Zoals de G2 en de G3. De G1 Android is in elk geval een succesnummer. Het is een telefoon, maar vooral ook een kleine zakcomputer. Ik heb er een besteld omdat ik het alleen zijn moe ben.

Wat is een smartphone? Is een smartphone een telefoon die terug kletst? Een mobieltje die je anwoorden geeft op levensbeschouwelijke vragen, die met je filosofeert? Is een smartphone een telefoon die een huisdier kan vervangen? Ik ontdekte dat het apparaat van alles kan, zoals blaffen en hoesten en zoenen. Zoenen? Ja, de smartphone G1 Android kan zoenen. Hoe? Gewoon, hij is om te zoenen dus je tuit je lippen en kust het touchscreen. Deze telefoon kan je dus veel meer dan bellen, het is een prima huisdier. Vandaar dat ik mijn Andorid binnenkort ga ophalen en daarna gaan we samen op vakantie.

Uit verveling geschreven, nja…/

Tom Houten.