Column: De eeuwig durende dag

Datum: 21-10-´08
Tijd: 01:50
Status: lichtelijk geïrriteerd want niks wilt lukken…

's morgens 20 oktober om 7:"nog wat" word ik wakker door veel geschreeuw en gebonk van beneden terwijl ik denk: "Oh my f*cking Budha laat me slapen!!" Na een half uur á een uur "huiselijk geweld" is het stil en flikker ik inslaap. Opeens schrik ik wakker en kijk op mijn wekker, "SHIT!!!" schreeuw ik, snel trek ik mijn kleren en ga zonder te douchen of mijn haren te doen rennend naar beneden. Snel maak ik brood voor mezelf klaar. Ik hoor achter me mijn moeder vragen "lennert wat heb jij een haast wat is er?" "ik heb me f*cking verslapen ik moest 2 uur geleden alweer op school zijn" "lieverd je hebt vakantie". Ik sla mezelf letterlijk voor mijn kop en strompel weer naar boven. Trek een joggingbroek en tank-top uit de kast en ga weer naar beneden en start de PC op.

Na een paar uur tikt er iemand op mijn rug, draai me om en staat me moeder er helemaal aangekleed en opgedoft (ja make-up en dat soort troep om haar rimpels en kraaiendingen te verbergen.) en vraag ze aan me "ga je mee?". Ik stom verbaasd denkend bij mezelf waar ook alweer heen. Opeens schiet het me te binnen en ren naar boven en gaat douchen. Na een half uur douche trek ik mijn kleren aan ren naar buiten waar mijn moeder al met in de auto staat te wachten. Eenmaal zittend in hoor ik uit de boxen "tom jones - She's a lady", na 10 minuten Tom Jones raak ik geïrriteerd en druk ik dat ding uit.

Kijk uit het raam en we zijn er. Eindelijk de kapper. Ik loop de auto uit en roept mijn moeder "waar loop je heen de kapper is daar!" Binnen bij de kapper zit er een groep van stuk of 10 fossielen te wachten tot hun dooie bos met witte haren beetje opgeleukt kan worden door de alsmaar aan één stuk door roddelende kapsters. Na een uur wachten ben ik aan de beurt inmiddels is het alweer 14:00 en moet mijn zuster lief over 3 uur opgehaald worden bij het knol scheuren. Ik loop met de kapster/ beste vriendin van mijn moeders mee. Ik laat een plaatje zien en zeg wat ik wil. Na 2 uur lopen we eindelijk dat bejaardenhok uit. Maar blij dat ik ben met mijn nieuwe kapsel zelfs mijn moeder vond het leuk. In de auto gaat het irritante Cd'tje "Best of Tom Jones" weer aan maar nu kan het me niks schelen ik mijn nieuwe perfecte kapsel en ben über blij.

Mijn moeder kwam opeens met de geniale ingeving "laten we naar opa en oma gaan". Ik knik met mijn hoofd ja zonder te weten wat ze vraagt. Eenmaal bij opa en oma bleek er nog een kleine smurf te zijn mijn neefje Chris. Hij is 3 jaar oud of hoe hij het zegt dlie laar . Kind is zwaar hyper actief rent rondjes rond de salontafel tot de smurf over zijn eigen kleine voetjes heen struikelt en met zijn kop op de salontafel knalt. Hij begint te janken en wordt door mijn oma naar boven gebracht eindelijk denk ik bij mezelf ik kan rustig TV kijken. Na nog geen 5 minuten zegt mijn moeder "kom we gaan je zuster ophalen bij het knol scheuren".

Zo dat was wel zo een beetje het meest belangrijke van de eeuwig duurden lijkende dag. Mij 1ste collum zit er alweer op. En zelf vind ik hem nog wel wat lang maar ach. Ik ga nu tekenen en keihard muziek luisteren.

Hearts gone astray
LEAVING HURT WHEN THEY GO
I went away
Just when you needed me so
You won't regret
I'll come back begging you
Won't you forget
Welcome love we once knew
Jamie Cullum - Everlasting Love