Depersonalisatie, schilderij

19-12-2008
Vandaag ben ik verder gegaan aan het schilderij wat ik gisteren op de site plaatste. Ik heb sommige opmerkingen van jullie kunnen gebruiken om het schilderij aan te passen en te verbeteren. Dat is ook de bedoeling van deze site, dat je van elkaars opmerkingen wat opsteekt en dat je je werk kunt verbeteren.
Ik zou bijna zeggen: 'zoek de verschillen.'

depersonalisatie3.jpg

Dit is de verbeterde versie, van vandaag.
.

Eenling2.jpg
.
En dit is dus de oudere versie, die ik gisteren gemaakt heb.

.
Depersonalisatie, acryl op linnen, 100 cm x 100 cm

18-12-2008
Vanmorgen ben ik begonnen aan de beeldopdracht Edvard Munch. Ook ik heb twee minuten naar het schilderij 'de schreeuw' gestaard en daarna ben ik aan de slag gegaan. Ik heb eerst een ruwe schets met houtskool op een doek gemaakt. Op het doek had ik pas geleden al een ondergrond met bruine en grijze tinten aangebracht als basis. Ik had er een gezicht op geschetst met houtskool wat ik weer had uitgeveegd. Nu kon ik mooi op die contouren doorwerken. Na het schetsen heb ik met zoveel mogelijk heldere kleuren gewerkt en ik heb mijn best gedaan om de kleuren schoon te houden. Ik heb getracht om met dit schilderij depersonalisatie uit te drukken, omdat ik bij Munch meen dat hij het landschap niet van zichzelf los kon zien toen hij het hoorde schreeuwen.

Daphne Buter.