Wolrd Of Warcraft Verslaving, artikel

World of Warcraft is een zogenaamde Massive Multiplayer Onle Role Playing Game, afgekort MMORPG. WoW is een van de best verkochtte computer games ter wereld en aan het succes van WoW komt voorlopig nog geen einde. Miljoenen spelers wereld wijd, van China tot Rusland en van Europa tot Amerika, spelen World Of Warcraft. Toen de game pas uit was werden er al direct honderdduizenden exemplaren van verkocht en raakten de servers van WoW overbelast. Blizzard Entertainment wist deze problemen spoedig op te lossen. Sinds de game gelanceerd werd zijn er verschillende uitbreidingen bijgekomen en telkens word je weer verrast door de humor en de opdrachten binnen de game.
Wat mij betreft is WoW op dit moment nog steeds de beste en leukste MMORPG die er bestaat. Het is vooral de humor en de uitgebreidheid die ervoor zorgen dat je je geen moment verveelt en dat je niet uitgekeken raakt.

Hoe werkt world of warcraft?

Het principe van een MMORPG is dat er een virtuele wereld is die je als speler kunt betreden en waar je als het ware aan deel gaat nemen en waarin je woont, als je een personage hebt gekozen en aangemaakt. Een personage binnen WoW kan mannelijk of vrouwelijk zijn en er zijn verschillende rassen. Je hebt elfjes, dwergen, mensen, Taurens, Gnomes, en nog verschillende andere fantasierijke figuren. Je kiest welk ras je wilt spelen, kiest vervolgens of je personage een goed of kwaadaardig personage zal zijn, en je bepaalt huidskleur, haardracht, gezichtsuitdrukkingen, en dat soort dingen. Tot slot geef je character een unieke naam. Dan kan je World of Warcraft betreden en de wereld ontdekken. Die wereld is zo uitgebreid dat je daar een paar jaar zoet mee bent. Je personage ontwikkelt zich, groeit door naar hogere levels, wordt rijker, sterker, beter, sneller, maakt promotie in zijn beroep en status, en draagt steeds mooiere kleding en sterkere wapens totdat hij vrijwel onoverwinnelijk is geworden. Hoge levels in World Of Warcraft rijden op prachtige rijdieren en hebben tassen vol goud.

World of Warcraft is zo uitgebreid dat het onmogelijk is om in een artikeltje alle mogelijkheden uit te leggen. In elk geval is het
een game waar je steeds weer leuke nieuwe opdrachten kunt uitvoeren, battles kunt houden, gevaarlijke dungeons kunt binnengaan in groepen, en waar je dagelijks urenlang speelplezier aan kunt beleven. Deze MMORPG is echter zo verslavend dat het moeilijk is om te stoppen als je er eenmaal aan begonnen bent. Dat is misschien wel het enige nadeel.