AVG gratis Anti Virus, goed?

AVG Anti Virus is een van de meest bekende Anti Virus programma’s die je gratis op het internet kunt downloaden. Het is ook geschikt voor Windows Vista. Als u weinig geld heeft zijn sommige gratis virusscanners een goed alternatief voor virusscanners die niet gratis zijn. AVG Anti Virus 7.5 is volgens veel gebruikers een van de betere gratis alternatieven. AVG heeft regelmatig nieuwe updates beschikbaar voor de Anti Virus software waardoor uw computer goed to zeer goed tegen virussen beschermd blijft.

De nieuwste versie van AVG Anti Virus is AVG Free 8.0 , deze versie is niet gratis en neemt 45 MB ruimte op de schijf van uw computer in. U kunt dit programma wel voor een maand gratis uit proberen.
Het downloaden en installeren is vrij eenvoudig. Op de website van AVG kunt u Free 8.0 (voor enkele maanden gratis uit te proberen) of de wel volledig gratis versie van AVG 7,5 eenvoudig downloaden door op ‘download now’ te klikken, nadat u een keuze tussen de programma’s gemaakt heeft.
Als het programma gedownload is kunt u het installeren. U kunt het beste kiezen voor de standaard installaties die wordt aanbevolen. Als de installatie compleet is wordt u verzocht om bepaalde instellingen aan te geven, bijvoorbeeld of AVG uw computer dagelijks moet scannen. Hou er rekening mee dat een dagelijkse scan wel even tijd neemt en AVG maakt tijdens de scan uw computer trager. Als u klaar bent met uw voorkeursinstellingen zal AVG updates uitvoeren zodat u de meest recente virusbescherming op uw computer hebt staan.

AVG blokkeert mijn e-mails, hoe kan dat?
Waarschijnlijk moet u AVG voor e-mail configureren. In het Control Panel kunt u ‘check inkomende en check uitgaande mail’ afvinken, dan moet het probleem weg zijn. U bereikt het AVG control panel door op het logo van AVG te gaan staan en met de rechtermuisknop te klikken. Daarna kunt u het VG Control center starten.

Is een Anti Virus programma wat je koopt veiliger dan AVG?
Gratis anti virus programma’s zijn vaak wat trager met hun updates wat de meest recente virussen betreft. Uw PC loopt meer risico met gratis virusscanners. Hoe groot dat risico is, is niet precies te zeggen, het is afhankelijk van de antivirus software en van andere factoren, zoals uw eigen surfgedrag en kennis over virussen en hoe ze uw computer kunnen besmetten. Zeer agressieve nieuwe virussen worden ook niet altijd onderschept door anti virusprogramma’s waar wel voor betaald wordt.

Onecare van Windows
Dit is momenteel een van de beste virusscanners omdat het programma naadloos aansluit op Windows, met als gevolg dat uw computer niet onnodig vertraagt wordt door het anti virusprogramma. OneCare kunt u zelfs drie maanden gratis uitproberen op 3 computers. Uw computer zal onder OneCare van Windows soepeler draaien dan onder andere anti virusprogramma's.

Tekst: categorie artikelen